انتشار اخبار جعلی در شبكه های اجتماعی

انتشار اخبار جعلی در شبكه های اجتماعی به گزارش آنی تل تحقیقات یك موسسه حاكی ازآن است كه فیسبوك، توئیتر و دیگر شبكه های اجتماعی مناسب ترین بستر در فضای مجازی برای انتشار اخبار جعلی محسوب می شوند.


به گزارش آنی تل به نقل از سی نت، بررسی های مؤسسه تحقیقاتی پیو نشان داده است بزرگسالان آمریكایی كه ترجیح می دهند برای تعقیب اخبار پیش از هر چیز به سراغ شبكه های اجتماعی بروند، به شدت در معرض مطالعه اخبار جعلی از این طریق و فریب خوردن هستند. طراحان اخبار جعلی هم با اطلاع از همین مبحث به صورت گسترده از شبكه های اجتماعی برای انتشار و باز توزیع اخبار جعلی سو استفاده می نمایند و البته باید توجه داشت كه انتشار این نوع اخبار از راه روزنامه ها، شبكه های تلویزیونی و سایت های معتبر كار ساده ای نیست. تحقیقات مؤسسه پیو حاكیست، در حدود ۶۰ درصد از كاربران شبكه های اجتماعی كه تنها از این طریق اخبار را مطالعه كرده اند، تأیید كرده اند كه اخبار جعلی دریافتی را باور كرده و آنها را به اشتراك گذاشته اند. اما تنها ۵۱ درصد از كاربران شبكه های اجتماعی كه از تلویزیون و روزنامه ها هم برای كسب خبر بهره برده اند فریب اخبار جعلی شبكه های اجتماعی را خورده و آنها را به اشتراك گذاشته اند. تحقیق مورد اشاره با همكاری بیشتر از ۶۰۰۰ آمریكایی از ۱۹ فوریه تا ۴ مارس صورت گرفته و بر مبنای آن اغلب آمریكایی ها رهبران و فعالان سیاسی را عامل اصلی انتشار اخبار جعلی و دروغین می دانند. همینطور مردم آمریكا توقع دارند روزنامه نگاران هم برای حل این مشكل تلاش كنند. تنها ۹ درصد از بزرگسالان آمریكایی هم اعتقاد دارند كه شركت های فناوری مسئولیت خود برای مقابله با اخبار جعلی و دروغین را به درستی انجام داده اند. ۵۶ درصد از پاسخ دهندگان هم گفته اند شرایط در زمینه انتشار اخبار جعلی در ۵ سال آینده بدتر خواهد شد.
 


منبع:

1398/03/16
22:53:12
5.0 / 5
5215
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان آنی تل در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۲ بعلاوه ۳
anitel.ir - حقوق مادی و معنوی سایت آنی تل محفوظ است (1395-1403)

آنی تل


فناوری اطلاعات و ارتباطات