معاون وزیر ارتباطات در گزارش آنی تل؛

مدل خدمات ارزش افزوده از ۱۵ اردیبهشت تغییر می كند

مدل خدمات ارزش افزوده از ۱۵ اردیبهشت تغییر می كند به گزارش آنی تل معاون وزیر ارتباطات از اجرای مصوبه جدید خدمات ارزش افزوده از 15 اردیبهشت ماه توسط اپراتورهای موبایل آگاهی داد و اظهار داشت: از این پس دریافت پیامك ارزش افزوده نیازمند خرید اعتبار از طرف مشترك است.


حسین فلاح جوشقاتی در گفتگو با خبرنگار مهر، درباب مصوبه کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات در خصوص شرایط جدید استفاده از خدمات ارزش افزوده پیامکی که با هدف پشتیبانی از حقوق مشترکان تلفن همراه و گردنگیر مصوبه شورای عالی مجازی تصویب گردید، توضیح داد. وی با اعلان اینکه طبق این مصوبه، شاهد اجرای مدل جدیدی از ارائه خدمات ارزش افزوده از ۱۵ اردیبهشت ماه جاری خواهیم بود، اظهار داشت: مطابق این مصوبه، اپراتورها دیگر امکان ارسال پیامک ارزش افزوده را بدون اجازه مشترک نخواهند داشت. به این معنا که ابتدا مشترک باید جهت استفاده از این سرویس، اعتبار خریداری کند و بعد از آن اپراتور، حق ارسال پیامک ارزش افزوده را برای مشترک خواهد داشت. معاون وزیر ارتباطات افزود: بر این اساس درصورتی که خط مشترک، اعتبار مبتنی بر ارزش افزوده نداشته باشد، این سرویس برای وی فعال نبوده و اپراتور نمی تواند خدمات VAS به مشترک عرضه نماید. رئیس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی اظهار داشت: مطابق با مقررات جدید خدمات پیامک ارزش افزوده، تنها درخواست سرویس VAS دیگر ناخواسته اتفاق نمی افتد و اپراتور تنها به مشترکی سرویس می دهد که خود خواستار فعالسازی آن باشد. وی ادامه داد: مطابق این مصوبه صورتحساب VAS نیز از سرویس پایه موبایل مشترک جدا خواهد بود و قبض جداگانه ای برای آن صادر می شود. بدین سان در صورتیکه مشترکی نسبت به هزینه سرویس ارزش افزوده خود اعتراض داشته باشد و نخواهد این هزینه را پرداخت کند، اپراتور حق ندارد، خط مشترک را قطع کند. چونکه این سرویس از خدمات پایه جدا بوده و در یک قبض دیده نمی گردد. فلاح جوشقانی با تاکید بر اینکه از ابتدا نیز موضوع «پایان وس» که عنوان شد به معنای اختتام ارائه این خدمات نبود، افزود: منظور این بود که کلاهبرداری های در رابطه با این خدمات باید اختتام یابد. چونکه ما مخالف ارائه خدمات قانونی، شفاف و با رضایت مردم نیستیم و در صورتیکه خدماتی این خاصیت ها را داشته باشد، دلیلی بر توقف آن وجود ندارد. وی اظهار داشت: تا قبل از این مشترکان به صورت ناخواسته و بدون اطلاع، عضو خدمات پیامکی می شدند که با روش های حیله گرانه مجبور به پرداخت هزینه می شدند. خیلی از مشترکان خطوط اعتباری بدون آنکه اطلاع داشته باشند از اعتبارشان کاسته می شد و خیلی از مشترکان خطوط دائمی با ارقام نجومی روی قبوض خود مواجه می شدند. معاون وزیر ارتباطات اضافه کرد: برای حل این مشکل، طبق مصوبه جدید کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات، از اپراتورها خواستیم از ۱۵ اردیبهشت ماه سامانه جدیدی طراحی نمایند که امکان اعمال مقررات جدید را داشته باشد و سرویس پیامک های ارزش افزوده را مطابق با اعتبار مشترکان، عرضه نماید. وی در مورد وضعیت مبالغ کلاهبرداری که از مشترکان بابت خدمات ارزش افزوده شده است، نیز اظهار داشت: پرونده این شکایت در یکی از شعب قوه قضاییه در جریان و در دست بررسی قرار دارد و ما به صورت مرتب آنرا پیگیری می نماییم و آمادگی آنرا داریم که اگر مستندات مازادی نیز خواستند به آنها ارائه دهیم.


منبع:

1399/02/06
14:32:17
5.0 / 5
2717
تگهای خبر: اپراتور , ارتباطات , پشتیبانی , پیام
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان آنی تل در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۴ بعلاوه ۳
anitel.ir - حقوق مادی و معنوی سایت آنی تل محفوظ است (1395-1403)

آنی تل


فناوری اطلاعات و ارتباطات