كرونا درآمدهای تبلیغاتی گوگل، فیسبوك و توئیتر را كم كرد

كرونا درآمدهای تبلیغاتی گوگل، فیسبوك و توئیتر را كم كرد آنی تل: كاهش كارهای تجاری و حرفه ای در سطح جهان موجب كاهش سفارش تبلیغاتی شده و همین مساله درآمد سه شركت گوگل، فیسبوك و توئیتر را از محل تبلیغات آنلاین كاهش داده است.



به گزارش آنی تل به نقل از آسین ایج، گوگل اعلام نموده بااینکه درآمد ناشی از تبلیغات آنلاین این شرکت در دو ماهه اول سال ۲۰۲۰ در حال افزایش و بهبود بود، اما شیوع ویروس کرونا و کاهش فعالیت خیلی از کسب و کارها موجب شد تا در ماه مارس درآمد ناشی از آگهی های آنلاین گوگل به شدت کم شود.
از جمله پلت فرم های گوگل که به سبب دورکاری کارمندان و تعطیلی خیلی از مشاغل لطمه دیده اند، می توان به جستجوگر اصلی، برنامه ویدئو کنفرانس میت، یوتیوب، برنامه نقشه گوگل، خدمات بازی استادیا و خدمات متنوع کلود گوگل اشاره نمود.
این وضعیت سبب شده بااینکه درآمد کلی آلفابت – شرکت مادر تخصصی گوگل – از محل خدمات مختلف این شرکت با افزایش ۱۳ درصدی در سه ماهه اول سال ۲۰۲۰ به ۴۱.۲ میلیارد دلار و سود آن به ۶.۸ میلیارد دلار برسد. اما رشد درآمد خالص این شرکت تنها ۱.۵ درصد بوده که علت این کاهش سرعت رشد کمتر شدن درآمدهای تبلیغاتی اعلام شده است. گوگل حاضر نشده رقم دقیق کاهش درامدهای تبلیغاتی خودرا اعلام نماید.
فیس بوک هم از رشد ۱۷ درصدی درآمد خود در سه ماهه اول سال ۲۰۲۰ و رسیدن رقم آن به ۱۷.۴ میلیارد دلار خبر داده، اما رشد درآمدهای تبلیغاتی آن کمتر شده است. فیسبوک امیدوار است این شرایط در ماه های آینده بهتر شود. فیسبوک هم دراین زمینه آمار دقیقی ارائه نکرده است.
توئیتر هم از رشد درآمدی سه درصدی در سه ماهه اول سال ۲۰۲۰ و کاهش ۸.۴ میلیون دلاری درآمد تبلیغاتی خود آگاهی داده است. این شرکت اعلام نموده درآمد تبلیغاتی آن از ۱۱ تا ۲۷ مارس سال ۲۰۲۰ در مقایسه با زمان مشابه سال قبل ۲۷ درصد کمتر شده است.


منبع:

1399/02/13
22:37:39
5.0 / 5
1631
تگهای خبر: آنلاین , تخصص , توئیتر , خدمات
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۶ بعلاوه ۳
anitel.ir - حقوق مادی و معنوی سایت آنی تل محفوظ است (1395-1399)

آنی تل


فناوری اطلاعات و ارتباطات