رگولاتوری:

بایگانی مدارك هویتی مشتریان در دفاتر پیشخوان برخلاف قانون است

بایگانی مدارك هویتی مشتریان در دفاتر پیشخوان برخلاف قانون است به گزارش آنی تل مدیركل نظارت بر دفاتر پیشخوان رگولاتوری اظهار داشت: بایگانی مدارك هویتی مشتریان در دفاتر پیشخوان خدمات، برخلاف قانون است و در صورت مشاهده این اقدام، با دفاتر برخورد می شود.


به گزارش آنی تل به نقل از رگولاتوری، شهرام حی شاد مدیرکل دفتر نظارت بر خدمات پستی و دفاتر پیشخوان خدمات رگولاتوری اظهار داشت: دفاتر پیشخوان خدمات، هنگام ارائه خدمات حق نگهداری و بایگانی مدارک هویتی مشتریان را ندارند. در صورت مشاهده، این اقدام تخلف محسوب شده و با دفتر متخلف بر طبق مصوبه «اصول حاکم بر صدور پروانه دفاتر پیشخوان دولت و بخش عمومی غیردولتی و دفاتر ارتباطات و فناوری اطلاعات (ICT) روستایی» برخورد می شود. وی ادامه داد: ارائه برخی خدمات مانند خرید، نقل و انتقال مالکیت سیمکارت اپراتورهای همراه، خدمات سپرده گذاری (سجام) و... نیاز به حضور مشتری در دفاتر پیشخوان دارد و احراز هویت مشتریان الزامی است و دفاتر پیشخوان نباید تنها به دریافت مدارک هویتی افراد اکتفا کنند. حی شاد افزود: در امتداد پشتیبانی از حقوق مصرف کننده علاوه بر بازرسی و کنترل های دوره ای و نامحسوس رگولاتوری، کمیته های استانی رسیدگی به تخلفات نیز ملزم هستند تخلفات مربوط به عدم احراز هویت مشترک را در کوتاه ترین زمان بررسی و رسیدگی کنند. مدیرکل دفتر نظارت بر خدمات پستی و دفاتر پیشخوان خدمات رگولاتوری اضافه کرد: در صورت مشاهده نخستین تخلف دفاتر پیشخوان در زمینه احراز هویت مشتری، پرونده و مستندات تخلف به کمیته رسیدگی تخلفات استانی ارجاع داده می شود و کمیته های رسیدگی به تخلفات استانی موظف می باشند در کوتاهترین زمان و خارج از نوبت به این تخلفات رسیدگی کنند.


منبع:

1399/07/04
21:20:10
5.0 / 5
1310
تگهای خبر: اپراتور , ارتباطات , اطلاعات , پشتیبانی
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان آنی تل در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۹ بعلاوه ۴
anitel.ir - حقوق مادی و معنوی سایت آنی تل محفوظ است (1395-1403)

آنی تل


فناوری اطلاعات و ارتباطات