نتایج پیمایش بازی های دیجیتال ایران اعلام شد

بازی های ویدیویی در ایران ۳۲ میلیون مخاطب دارند

بازی های ویدیویی در ایران ۳۲ میلیون مخاطب دارند به گزارش آنی تل بر مبنای تازه ترین پیمایش كشوری بنیاد ملی بازی های كامپیوتری در مورد الگوی مصرف بازی های دیجیتال در ایران، بازیكنان ایرانی تا آخر سال ۱۳۹۸ به ۳۲ میلیون نفر افزوده شده اند.


به گزارش آنی تل به نقل از بنیاد ملی بازی های کامپیوتری، سیدصادق پژمان -مدیرعامل بنیاد ملی بازی های کامپیوتر ای- با اشاره به اجرای پیمایش ملی توسط مرکز تحقیقات بازی های دیجیتال خاطرنشان کرد: گزارشی از شاخص ترین نتایج این پیمایش ملی، که طی آن اطلاعات بیشتر از ۹۲۰۰ خانوار گردآوری و با بیشتر از ۳۰۰۰ بازیکن مصاحبه شده است، بزودی در چارچوب گزارش «نمای باز ۱۳۹۸» منتشر خواهد شد و در دسترس علاقه مندان قرار خواهد گرفت.
وی ادامه داد: بر مبنای نتایج این پیمایش مجموع بازیکنان ایرانی از رقم ۲۸ میلیون در سال ۱۳۹۶ به ۳۲ میلیون نفر در سال ۱۳۹۸ افزوده شده است. به عبارتی از جمعیت ۸۳ میلیونی ایران در سال ۱۳۹۸، ۳۲ میلیون نفر بازی می کنند. از مجموع ۳۲ میلیون بازیکن، ۴۹ درصدشان جزء کسانی هستند که هر روز بازی می کنند و ۶۵ درصد آنها بازیکن آنلاین هستند.
مدیرعامل بنیاد ملی بازی های کامپیوتری، با اشاره به اینکه بر مبنای نتایج این پیمایش، کماکان موبایل با ۹۲ درصد ضریب نفوذ در بین بازیکنان، پرطرفدارترین پلت فرم بازی در ایران است، اضافه کرد: برای نخستین بار بازیکنان پلت فرم کنسول از بازیکنان پلت فرم کامپیوتر پیشی گرفته اند؛ ۲۲ درصد بازیکنان ایرانی با پلت فرم کنسول بازی می کنند؛ در حالیکه این عدد در مورد پلت فرم کامپیوتر ۲۰ درصد است. نکته جالب توجه دیگر در این پیماش، افزایش سهم بازیکنان زن است. در پیمایش سال ۱۳۹۶ سهم بازیکنان زن در بازار بازی ایران ۳۵ درصد بود که در تازه ترین پیمایش دایرک این سهم به ۳۸ درصد افزوده شده است.
پژمان همینطور اضافه کرد: نتایج استخراج شده از این پیمایش همینطور نشان از افزایش میانگین سنی بازیکنان ایرانی می دهد و متوسط سنی بازیکنان از ۱۹ سال در سال ۱۳۹۶ به ۲۲ سال در سال ۱۳۹۸ افزوده شده است. یافته های این پیمایش نشان داده است که بازیکنان ایرانی به صورت متوسط ۹۳ دقیقه در روز بازی می کنند. این در شرایطی است که بر مبنای نتایج این پژوهش سرانه مصرف بازی های دیجیتال در ایران، روزانه ۳۵ دقیقه است.
بنا به قول مدیرعامل بنیاد ملی بازی های کامپیوتری، یافته هـای ایـن پیمایـش در مورد مجموع هزینه کرد بازیکنان پلت فرم موبایل هم نشان از تغییرات مهمی در حوزه اقتصاد بازی دارد. بر مبنای برآوردهای پژوهش، مجموع هزینه کرد بازیکنان پلت فرم موبایل در سال ۱۳۹۸ رقمی در حدود ۲۹۰ میلیارد تومان بوده که از این مبلغ ۲۸ درصد سهم بازی های موبایلی بومی (بازی های توسعه یافته یا بومی سازی شده در ایران) است. باآنکه رشد اعداد و ارقام هزینه کرد در پلت فرم کنسول به شکل چشم گیری افزایش یافته است.
طبق اظهارات پژمان، برای نخستین بار با توجـه به همه گیری ویـروس کرونا در جهـان و محدودیت هـای موجود برای برگزاری پیمایش حضوری، این پیمایش به روش تلفنی و در تمامی استان های کشور اجرا شده است.



1399/07/07
14:28:41
5.0 / 5
1744
تگهای خبر: آنلاین , اطلاعات , پیام , تلفن
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان آنی تل در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۷ بعلاوه ۳
anitel.ir - حقوق مادی و معنوی سایت آنی تل محفوظ است (1395-1403)

آنی تل


فناوری اطلاعات و ارتباطات