كاشت درخت به شرط جست و جوی آنلاین

كاشت درخت به شرط جست و جوی آنلاین آنی تل: اکوزیا (Ecosia) یک موتور جست و جو با این تفاوت است که برای هر 45 جست و جویی که انجام می شود، یک درخت می کارد.



به گزارش آنی تل به نقل از ایسنا، اکوزیا که یک شرکت مستقر در برلین است، موفقیت خودرا برمبنای درآمدی که دارد نمی سنجد بلکه حساب می کند چند اصله درخت کاشته است. این شرکت تا حالا ۱۲۶ میلیون اصله درخت کاشته است که معادل یک درخت در هر ثانیه است.

پیتر فان میدوود، مدیر کاشت درخت اکوزیا می گوید درختان پول واقعی ما هستند. وی به بیزنس اینسایدر اظهار داشت: هنگامی که کریستین کرول، مدیرعامل اکوزیا در دسامبر سال ۲۰۰۹ این شرکت را تاسیس کرد، به دنبال کاشت درخت بود. وی به دنبال راه اندازی یک موتور جست و جو نبود بلکه ایده اصلی اش این بود که چگونه می توان پول زیادی برای کاشت درختان تهیه کرد؟ بدین سبب موتور جست و جو در امتداد هدف کاشت درختان به وجود آمد.

میدوود از سال ۲۰۱۶ با اکوزیا همکاری کرده و بر پروژه های جنگل کاری در سراسر جهان نظارت داشته است. مراحل کار شامل انتخاب محل، اطمینان از کاشت درختان مناسب در هر منطقه، همکاری با جوامع محلی و استفاده از فناوری ماهواره ای برای مونیتور درختان بوده است.

اکوزیا به مناطقی با تنوع زیستی بالا که اکوسیستمهای بیولوژیکی دورافتاده ای دارند مانند کوههای شرق آفریقا، ماداگاسکار و ساحل برزیل متمرکز شده است. این شرکت تنها درختان بومی را می کارد نه گونه های مهاجم و تا حالا بیش از ۷۵۰ نوع درخت کاشته و در کوشش برای متنوع کردن کارنامه فعالیت خود است.

اکوزیا برای انتخاب پروژه هایی که مقرر است از آنها حمایت کند دو معیار شامل تاثیر داشتن روی زندگی مردم و طبیعت و پشتیبانی از جامعه بومی و همین طور احیای طبیعت منطقه را درنظر می گیرد.

به گفته میدوود، شمار کاربران اکوزیا در سال های اخیر بالا رفته است به ویژه در بین جوانان که آگاهی بیشتری نسبت به بحران اقلیمی پیدا کرده اند و اکوزیا جوانترین مخاطبان را در بین همه موتورهای جست و جو داشته است.

اکوزیا از تبلیغات پرداخت به ازای هر کلیک که در کنار نتایج جست و جو نمایش داده می شوند، درآمد کسب می کند. این تبلیغات توسط بینگ ارائه می شوند که سهمی از درآمد کسب شده بوسیله این تبلیغات را با اکوزیا تقسیم می کند. میزان پولی که اکوزیا بوسیله درآمد به ازای هر کلیک کسب می کند، به رقابت کلید واژه و ارزش آنچه تبلیغ شده است بستگی دارد. بنا بر این درآمد ماهانه ثابتی ندارد. موتور جست و جوی اکوزیا در طول ماههای تابستان اروپا که افراد ترجیح می دهند زمان بیشتری را در خارج از خانه سپری کنند، درآمد کمتری دارد اما درآمدش در زمستان به ویژه در روزهای نزدیک تعطیلات به اوج می رسد.

این شرکت به شفافیت اهمیت داده و هر ماه گزارشهای مالی منتشر می کند که نشان میدهد چه میزان درآمدی از جست و جوها داشته و چه درصدی از درآمدش برای کاشت درختان صرف شده و چه تعداد درخت کاشته است.

بر اساس گزارش بیزنس اینسایدر، اکوزیا در آوریل ۲.۲۵ میلیون یورو درآمد داشت و کمتر از نیمی از درآمدش معادل ۸۰ درصد از سودش برای کاشت هفت میلیون درخت هزینه شد. باقی درآمدش برای هزینه های مستقیم و غیرمستقیم مانند مالیات، حقوق و تبلیغات صرف شد و ۲۰ درصد باقی مانده به سرمایه گذاریهای سبز اختصاص یافت.





منبع:

1400/03/03
21:15:40
5.0 / 5
1012
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان آنی تل در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۹ بعلاوه ۴
anitel.ir - حقوق مادی و معنوی سایت آنی تل محفوظ است (1395-1403)

آنی تل


فناوری اطلاعات و ارتباطات