با تصویب كمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات؛

اعلام شرایط جدید راه اندازی دفاتر پیشخوان خدمات

اعلام شرایط جدید راه اندازی دفاتر پیشخوان خدمات به گزارش آنی تل كمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات، مقررات صدور و واگذاری پروانه دفاتر پیشخوان خدمات دولت و بخش عمومی غیردولتی را تصویب نمود.


به گزارش آنی تل به نقل از مهر، اصول حاكم بر صدور پروانه دفاتر پیشخوان خدمات دولت و بخش عمومی غیردولتی، در جلسه شماره ۲۶۱ كمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات و به استناد تبصره ۲ ماده ۲۶ قانون اساسنامه شركت ملی پست جمهوری اسلامی ایران و هم بند (پ) ماده ۶۷ قانون برنامه ششم توسعه كشور، به تصویب رسید. در این راستا شرایط تاسیس، راه اندازی و بهره برداری از دفتر پیشخوان خدمات دولت و بخش عمومی غیردولتی در ۱۰ ماده و ۲ تبصره تصویب شد كه از تاریخ ابلاغ، لازم الاجرا خواهد بود. مدت اعتبار این مجوز ۵ سال درنظر گرفته شده كه با درخواست دارنده پروانه و در چارچوب مصوبات كمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات، برای دوره‏ های ۵ ساله قابل تمدید است. خدمات مبحث این پروانه، خدمات قابل عرضه در خارج از محیط اداری و قابل واگذاری یا برون‏سپاری دستگاه‏های خدمات‏ دهنده با تشخیص و اعلام سازمان اداری و استخدامی كشور تعیین شده است. درهمین حال عرضه خدمات مربوط به دارندگان پروانه فعالیت از سازمان تنظیم مقررات ارتباطات ( اپراتورهای مخابراتی، فناوری اطلاعات و پستی) و اشخاص خارج از مبحث بند پ ماده ۱ در چارچوب توافق طرفین و با موافقت رگولاتوری بلامانع اعلام شده است. طبق ماده ۶ این مصوبه، رگولاتوری ملزم شده كه آیین نامه و دستورالعملهای مربوط به صدور مجوز را در كمیته ای متشكل از نمایندگان اعضای كمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات و واحدهای ذیربط درون سازمانی و با دعوت از نمایندگان و فعالان این بخش بررسی و تایید كند كه بعد از امضاء ریاست رگولاتوری، ابلاغ شود. این دستورالعمل شامل شرایط متقاضیان حقیقی و حقوقی دریافت پروانه عرضه این خدمات، وظایف و تعهدات آنها، ضوابط دریافت پروانه، تمدید، انتقال، تعلیق، لغو پروانه و تغییر مكان دفتر، شرایط و ضوابط اعمال مقررات و رسیدگی به تخلفات دفاتر و هم نظارت و ارزیابی عملكرد و ضوابط رتبه بندی دفاتر می گردد. از جانب دیگر، نحوه بهره برداری از ظرفیت ها و پتانسیل های موجود در انجمن های كارفرمایی استانی (موضوع ماده ۱۳۱ قانون كار جمهوری اسلامی ایران) در امور اجرایی و نظارتی مرتبط با دفاتر پیشخوان خدمات دولت، در این آیین نامه مشخص می گردد. طبق ماده ۴ این مصوبه، جداول تعرفه خدمات دفاتر پیشخوان باید به پیشنهاد رگولاتوری یا دستگاه خدمات‏ دهنده مرتبط، به تصویب كمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات برسد و تعرفه خدمات دستگاههای خدمات دهنده توسط مراجع ذیربط، تعیین و جهت اجرا به رگولاتوری اعلام می گردد. از جانب دیگر دارنده پروانه تولید دفاتر خدمات پیشخوان دولت باید با رعایت مقتضیات دفاع ملی و امنیت عمومی و اعمال اختیارات دستگاه های قضایی، وزارت اطلاعات و سایر مراجع قانونی، تمامی تدابیر لازم را اتخاذ و تسهیلات لازم را تولید كند. به این منظور تمامی موارد نیاز مراجع مذكور كه به دارنده پروانه ابلاغ می‏ شود، بدون هیچ ادعایی توسط دارنده پروانه لازم الاجرا است. در این راستا میزان جریمه نقض تعهدات دریافت كننده مجوز عرضه این خدمات هم در جدول زیر اعلام شده است.

 

1396/07/21
15:50:51
5.0 / 5
269
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۹ بعلاوه ۲
anitel.ir - حقوق مادی و معنوی سایت آنی تل محفوظ است

آنی تل

فناوری اطلاعات و ارتباطات