تقسیم سود ۳۱۸۰ ریالی برای هر سهم همراه اول

تقسیم سود ۳۱۸۰ ریالی برای هر سهم همراه اول آنی تل تقسیم سود ۳۱۸۰ ریالی برای هر سهم همراه اول


به گزارش اداره كل ارتباطات شركت ارتباطات سیار ایران، هشتمین مجمع عمومی عادی سالیانه و مجمع فوق العاده همراه اول بامداد روز یكشنبه ۹ اردیبهشت ماه با حضور بیش از ۹۳ درصد سهامداران در سالن خلیج فارس پژوهشگاه نیرو برگزار گردید. سود ۳۱۸۰ ریالی هر سهم همراه اول مجمع عمومی عادی سالیانه همراه اول با ریاست دكتر علی بقایی رییس هیأت مدیره همراه اول شروع شد. در این مراسم بعد از سخنان رئیس مجمع و مدیرعامل و استماع گزارش حسابرس و نظرات سهامداران؛ در مورد تعیین سود تقسیمی، روزنامه های كثیرالانتشار چاپ آگهی، پاداش و حق جلسه هیأت مدیره و در مجمع فوق العاده در مورد تعیین اعضای حقوقی هیأت مدیره تصمیم گیری شد. در جلسه مذكور با نظرخواهی از سهامداران حاضر و استماع سخنان تعدادی از اعضای هیأت رئیسه، با توزیع ۹۶ درصد سود محقق شده (۳۲۸۰ ریال) موافقت و برای هر سهم، تقسیم ۳۱۸۰ ریال سود در نظر گرفته و مقرر شد سود سهامداران حقیقی از ۲۰ اردیبهشت در مدت حداكثر یك ماه واریز شود. همینطور در مورد میزان پاداش و حق جلسه هیأت مدیره و هم انتخاب روزنامه برای چاپ آگهی های مجمع تصمیم گیری شد. بر این اساس مقرر شد پاداش اعضای حقوقی هیأت مدیره؛ نسبت به سال قبل با ۳۰ درصد كاهش پرداخت شود و حق جلسه اعضا همچون سال قبل باشد. در ادامه این مراسم در جلسه فوق العاده، پنج شركت «مخابرات ایران»، «گسترش الكترونیك مبین»، «مهراقتصادمبین»، «مدیریت املاك» و «خدمات ارتباطات كاراشاپ » بعنوان اعضای حقوقی هیأت مدیره به مدت دو سال انتخاب شدند. گزارش عملكرد هیأت مدیره در این مراسم، مهندس حمید فرهنگ مدیرعامل شركت ارتباطات سیار ایران، گزارش جامعی از عملكرد سال ۱۳۹۶ شركت به مجمع سهامداران عرضه كرد. فرهنگ ضمن تبریك نیمه شعبان و یادآوری اینكه سال ۱۳۹۷ سال «حمایت از كالای ایرانی» نامگذاری شده است، تصریح كرد: امید است كه در این سال با حمایت همكاران همراه اولی و سهامداران، بتوانیم سهمی در تحقق این شعار ایفا نماییم. همراه اول در جهت پشتیبانی از تولید داخل بیش از ۷۵ درصد از مصارف هزینه ای خویش را از منابع داخلی تأمین می كند. همینطور كسب رتبه اول در استفاده حداكثری از منابع و مهارت های ایرانی در ارزیابی عملكرد اپراتورها توسط سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی دو دوره پیاپی، نشان از اهمیت همراه اول به این مورد دارد. وی اضافه كرد: در جشنواره ملی ارتباطات و فناوری اطلاعات، امسال هم همراه اول همچون چهار دوره گذشته موفق به كسب بالاترین امتیاز در میان اپراتورهای تلفن همراه شد. جذب بیش از ۱۰ میلیون مشترك در سال ۹۶ مدیرعامل اپراتور اول با اشاره به اینكه در شرایط رقابتی امروز، همراه اول طی سال ۹۶ سهم بازار خویش را حفظ نموده است، اظهار داشت: بر مبنای آمار عرضه شده از جانب وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات سهم بازار این اپراتور به ۵۹.۵۳ درصد و ضریب نفوذ همراه اول در كشور به ۹۰.۳ درصد رسیده است. فرهنگ با اشاره به اینكه اپراتور اول بیش از ۹۶ میلیون سیمكارت واگذار كرده است، اظهار داشت: بیش از ۱۰ میلیون مشترك جدید در سال ۹۶ جذب شده است كه از این میان، تعداد ۴۹۱ هزار سیمكارت دائمی و بیش از ۹ میلیون و پانصد هزار سیمكارت اعتباری واگذار شده است. وی ادامه داد: در سال قبل بالغ بر ۵۲ میلیون سیمكارت بصورت فعال در لحظه در شبكه همراه اول فعال بوده است. همینطور در سال قبل درصد مشتركین موبایل باند پهن ۳۸ درصد افزایش داشته و به عدد ۳۲ میلیون مشترك رسید. علاوه بر این در سال قبل تعداد ۱۰ میلیون سیمكارت یوسیم (usim) توزیع شد كه نسبت به سال قبل ۳۳۰ درصد رشد داشته است. مدیرعامل همراه اول با تشریح دستاوردهای توسعه بازار و سبد محصولات این شركت در سال ۹۶ اظهار داشت: در سال قبل حدود ۳۵ خدمت و سرویس جدید به صورت مستقیم عرضه و هم اكنون بیش از ۸۰۰ محصول در حوزه خدمات ارزش افزوده عرضه می گردد و به صورت فزاینده ای در حال رشد است. افزایش رشد ۱۶۴ برابری در ترافیك دیتا مدیرعامل همراه اول با اشاره به اینكه در انتها سال ۹۶، مشتركین دیتای این اپراتور ركورد ۳۷۰۰ ترابایت ترافیك روزانه را ثبت كرده اند، اظهار داشت: طی سال ۹۶ ترافیك دیتای همراه اول نسبت به سال قبل آن ۲.۶ برابر رشد كرده و در مجموع روند ترافیك دیتا در شبكه (ماهانه)، ۱۶۴ برابر رشد داشته است. افزایش خدمات حضوری و غیرحضوری به مشتركین مدیرعامل اپراتور اول از افزایش خدمات غیرحضوری به مشتركین طی سال قبل اطلاع داد و اظهار داشت: در سال ۹۶ تعداد ۳۵۰ میلیون درخواست با استفاده از درگاه های خدمات حضوری و غیرحضوری پاسخ دهی شده است. با استفاده از خدمات غیر حضوری شامل خدماتIVR، مركز تماس۹۹۹۰ (با میانگین ۴ میلیون و ۲۰۰ خدمت در ماه)، سامانه ۱۹۵، سامانه «همراه من» (با ۸ میلیون مشترك منحصر بفرد و به طور میانگین ماهانه ۳ میلیون خدمت) و با استفاده از خدمات حضوری شامل نمایندگی های همراه اول، ادارات مشتركین، مراكز تلفن ثابت، دفاتر ICT روستایی، ماهانه ۳ میلیون و ۷۰۰ هزار خدمت به مشتركین عرضه می گردد. وی پاسخگویی به مشتریان پرارزش (CIP)، راه اندازی Happy Call و راه اندازی سامانه ۹۹۹۵ برای پاسخگویی به مشتریان سازمانی را از دیگر خدمات جدید برای مشتریان نام برد. ۱۲۴۶ شهر تحت پوشش موبایل باند پهن مدیرعامل همراه اول با اشاره به اینكه شبكه باندپهن همراه اول بزرگترین، وسیع ترین و به روزترین شبكه موبایل باند پهن در كشور است، اظهار داشت: همراه اول با ۱۶۱۶۰ سایت نسل ۴.۵، ۲۸۹۰۰ سایت نسل ۲.۷۵ و ۲۸۹۰۰ سایت نسل ۳.۹ بزرگترین شبكه LTE كشور را در اختیار دارد. بر این اساس ۱۰۰ درصد شهرها و ۸۷ درصد روستاها از خدمات اینترنت پرسرعت همراه اول بهره مند هستند. درآمد ۳۵۰۰ میلیارد تومانی از محل دیتا فرهنگ با بیان اینكه رتبه شفافیت اطلاع رسانی همراه اول در بورس طی سال های گذشته همواره بهبود یافته است، اظهار داشت: در آخرین ارزیابی صورت گرفته یعنی آخر سال ۹۶، همراه اول در میان ۳۰۲ شركت بورسی موفق به كسب عنوان دوم شفافیت شده است.
مدیرعامل همراه اول در ادامه با اشاره به درآمد كل و سود خالص تلفیقی گروه تصریح كرد: در سال ۹۶ درآمد كل حاصل از سرمایه گذاری های تلفیقی گروه، ۱۲ هزار و ۴۷۱ میلیارد تومان و عملكرد سود خالص تلفیقی گروه را ۳ هزار و ۱۶۷ میلیارد تومان و میزان درآمد دیتای همراه اول در سال قبل را ۳۵۰۰ میلیارد تومان اعلام نمود. جایگاه نخست در خاورمیانه مدیرعامل اپراتور اول با اشاره به جایگاه این اپراتور در صنعت اپراتوری تلفن همراه اظهار داشت: همراه اول در خاورمیانه از نظر تعداد مشترك رتبه نخست، در آسیای جنوبی رتبه هفتم و در جهان در میان ۱۰۰۳ اپراتور تلفن همراه، رتبه نوزدهم را داراست. او همینطور دریافت تندیس شاهین طلایی بخش های «تبلیغات حمایتی»، «ترویج فروش» و «مسئولیت های اجتماعی» از سومین جشنواره تبلیغات ایران، كسب رتبه اول تعهد به كیفیت در بخش ارتباطات و فناوری اطلاعات در سومین كنفرانس بین المللی كیفیت، دریافت نشان ویژه مدیریت از چهارمین همایش ملی مدیریت جهادی، دریافت تندیس زرین ۷ ستاره در ششمین دوره آیین تقدیر از سرآمدان روابط عمومی ایران، دریافت تندیس ستاره طلایی روابط عمومی ایران در چهارمین جشنواره ستارگان روابط عمومی ایران، دریافت نشان بلورین استاندارد (c1)، در جایزه استاندارد ۳۴۰۰۰ (مدیریت منابع انسانی) و تقدیر از عملكرد همراه اول در اربعین در مراسم تقدیر از خادمان اربعین را از افتخارات این شركت در سال ۹۶ عنوان نمود. فرهنگ در مورد قرارداد رومینگ با كشورهای جهان، اظهار داشت: همراه اول با ۲۷۰ اپراتور در ۱۱۲ كشور قرارداد رومینگ دائمی، ۹۴ اپراتور در ۷۰ كشور قرارداد رومینگ اعتباری، ۸۰ اپراتور در ۵۸ كشور قرارداد تخفیف، ۸۱ اپراتور در ۶۷ كشور اینترنت رومینگ 3G و ۲۵ اپراتور در ۲۵ كشور قرارداد رومینگ LTE دارد. كسب رتبه ۲ ارزش بازار و رتبه ۳ بیشترین سودآوری فرهنگ با اشاره به جایگاه اپراتور اول در میان یكصد شركت برتر ایران اظهار داشت: كسب رتبه ۲ بالاترین ارزش بازار، رتبه ۳ بیشترین سودآوری، رتبه ۸ بالاترین ارزش افزوده و رتبه ۱۹ میزان فروش از موفقیت های همراه اول در سال قبل بوده است.
وی در مورد مبالغ پرداختی به دولت هم اظهار داشت: از سال ۸۸ یعنی سال واگذاری شركت به بخش خصوصی هر ساله مبالغ پرداختی به دولت افزایش داشته و در سال ۹۶ این مبلغ به ۶۳۴۴ میلیارد تومان رسیده است كه رقم بسیار بزرگی است. فرهنگ با اشاره به اینكه همراه اول در میان ۳۰۲ شركت بزرگ بورسی رتبه ۲ شفافیت را كسب كرده است اظهار داشت: خوشبختانه در سال مالی منتهی به ۲۹ اسفندماه ۱۳۹۶، برپایه گزارشات عرضه شده، همراه اول برای پنجمین سال پیاپی، موفق به كسب نظر مقبول حسابرس مستقل شده است و این مسأله با عنایت به درآمد بیش از ۱۲۴۷۱ میلیارد تومانی همراه اول در سال ۹۶ قابل توجه است. همینطور همراه اول در همین راستا موفق شد تندیس زرین هشتمین دوره جایزه ملی مدیریت مالی ایران را كسب كند. منافع حاصل از پروژه CRM-CBS فرهنگ با عنوان اینكه پروژه CRM-CBS كه اول اردیبهشت ماه امسال با حضور ۷۰۰ نفر از همكاران داخلی و خارجی كلید خورد، بزرگترین طرح در صنعت فناوری اطلاعات كشور از منظرهای محدوده، ارزش پروژه و سازمان است، اظهار داشت: این پروژه به دلیل اختلالاتی كه در شبكه تولید می كرد، به صورت وسیع به مشتركین اطلاع رسانی شد، منافع حاصل از اجرای این پروژه توانمندسازی كسب و كار همراه اول، قابلیت دستیابی به عملیات یكپارچه، استانداردسازی و creative rich offerings است. با اجرای این پروژه مشتركین دائمی و اعتباری همزمان و به صورت یكپارچه سرویس و خدمات دریافت می كنند و در هزینه ها بهینه سازی می گردد. پروژه دماوند، آینده همراه اول مدیرعامل همراه اول با اشاره به اینكه هم اكنون در حال آغاز برنامه ۵ ساله دوم همراه اول هستیم، اظهار داشت: با عنایت به اینكه فضای كسب و كار در حال تغییر است، اگر همراه اول بخواهد فقط سرویس های پایه عرضه كند، نمی تواند در این تحولات رقابت كند. همراه اول می خواهد همزمان با تحولات دیجیتال علاوه بر به روزرسانی سازمان و فعالیت دركسب و كار اصلی خود، در حوزه های دیگر هم فعالیت كند. 2121

1397/02/12
14:14:39
5.0 / 5
4835
تگهای خبر: اپراتور , ارتباطات , استاندارد , خدمات
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان آنی تل در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۱ بعلاوه ۳
anitel.ir - حقوق مادی و معنوی سایت آنی تل محفوظ است (1395-1403)

آنی تل


فناوری اطلاعات و ارتباطات