تشكیل ستاد بحران در نظام صنفی كامپیوتری

تشكیل ستاد بحران در نظام صنفی كامپیوتری آنی تل: سازمان نظام صنفی كامپیوتری با انتشار فراخوانی از تشكیل ستاد بحران در این سازمان برای گردآوری مشكلات و دغدغه های كسب و كارهای حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات در بحران كرونا آگاهی داد.


به گزارش آنی تل به نقل از سازمان نظام صنفی كامپیوتری استان تهران، دبیرخانه ستاد بحران در امتداد گردآوری درخواست ‏ها و مطالبات اعضا و یاری گرفتن از تمام ظرفیت ‏های ممكن و با همكاری با سایر تشكل ‏های همكار، برای كاهش فشارها و رفع مشكلات كسب و كارهای بخش فناوری اطلاعات و ارتباطات بعد از گذار از شرایط بحران خواهد كوشید. در این فراخوان آمده است: «بیش از یك ماه است كه كشور درگیر اپیدمی ویروس كرونای Covid-۱۹ است. در صورتیكه این مقطع زمانی اوج كارهای كاری شركت ها است، بنا به سفارش های ستاد بحران، خیلی از كسب وكارها به حالت نیمه تعطیل در آمده و نیروی های كار مولد قرنظینه و خانه نشین شده اند. لطمات انسانی و از دست دادن عزیزانی در سراسر كشور، تاثیر بیم بیماری و مراقبت های بهداشتی بر رفتارهای اجتماعی و كسب وكاری، و مهم تر از همه سرعت رشد بحران و نامشخص بودن زمان اختتام این دوران نگرانی ها را چند برابر كرده و بهره وری نیروهای فعال فعلی را نیز به شدت كاهش داده است. علاوه بر موارد فوق و جنبه های انسانی موضوع، همه كسب وكارها از جنبه های دیگری نیز شدیدا تحت فشار (به طور مشخص شرایط خاص پایانی سال و پرداخت حقوق و عیدی كارمندان) هستند و در صورتیكه این فشارها كنترل نشود، ممكنست صدمات غیرقابل جبرانی به پیكره آنها وارد آمده و بحران های دیگری را نیز بعد از گذراندن بحران كرونا شاهد باشیم. عمده تمركز و اهتمام فعلی دولت بر كنترل روزانه بحران بیماری و حل مسائل روز درمان، معیشت طبقه محروم و لطمه های آشكار فضای كساد كسب‏ وكار است. اما واقعیت آن است كه عمده چالش‏ های كسب وكارها پس از فروكش كردن شرایط اضطرار و بحران نمایان خواهند شد. بعنوان نمونه ای از این چالش ها، می توان به موارد زیر اشاره كرد: ۱. زمان قراردادها و تعهدات در رابطه با تحویل پروژه ها؛ ۲. عدم ایفای تعهدات مالی كارفرمایان بخش های دولتی و عمومی؛ ۳. اقساط سررسید شده وام ها؛ ۴. تامین و پرداخت حقوق كاركنان در شرایط نیمه تعطیل بنگاه ها؛ ۵. سررسید پرداخت های بیمه و مالیات و جریمه های تاخیر آنها؛ ۶. نیاز به مشمول شدن شرایط فعلی بعنوان «نمونه ‏ای از شرایط فورس ‏ماژور» در قراردادها در این راستا، سازمان نظام صنفی كامپیوتری در امتداد مسئولیت های خود در دفاع از منافع صنف در نظر دارد تا با تشكیل دبیرخانه بحران نسبت به گردآوری درخواست ‏ها و مطالبات اعضا در زمینه محورهای زیر اقدام و با یاری گرفتن از تمام ظرفیت‏ های ممكن و با همكاری با سایر تشكل‏ های همكار، برای كاهش فشارها و رفع مشكلات كسب و كارهای بخش فناوری اطلاعات و ارتباطات بعد از گذار از شرایط بحران، بكوشد. • شناسایی سایر چالش های كسب وكارهای حوزه؛ • جمع آوری راهكارهای پیشنهادی برای مواجهه با چالش های شناسایی شده؛ • اعلام چالش ها و راهكارها با دولت و حاكمیت و پیگیری اجرای این راهكارها، بعنوان یك مطالبه عمومی صنفی؛ • معرفی نماینده به ارگان های دولتی و حاكمیتی برای حضور در كارگروه های تشكیل شده برای اجرای راهكارهای پیشنهادی. بمنظور گردآوری مشكلات و چالش ‏های كنونی، از همه اعضای سازمان درخواست می ‏شود دغدغه‏ ها و مشكلات جاری و آینده خودرا به آدرس info@irannsr.org ارسال تا بعد از دسته‏ بندی مشكلات و باتوجه به ظرفیت ها، پیگیری ‏های لازم با نهادهای دولتی، حاكمیتی و تصمیم ‏ساز با هدف دستیابی به راهكارهایی برای رفع مشكلات اعلام شده انجام پذیرد.»

1398/12/26
22:58:33
5.0 / 5
3430
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان آنی تل در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۲ بعلاوه ۳
anitel.ir - حقوق مادی و معنوی سایت آنی تل محفوظ است (1395-1403)

آنی تل


فناوری اطلاعات و ارتباطات