تشكیل ستاد بحران در نظام صنفی كامپیوتری
آنی تل: سازمان نظام صنفی كامپیوتری با انتشار فراخوانی از تشكیل ستاد بحران در این سازمان برای گردآوری مشكلات و دغدغه های كسب و كارهای حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات در بحران كرونا آگاهی داد.
به گزارش آنی تل به نقل از سازمان نظام صنفی كامپیوتری استان تهران، دبیرخانه ستاد بحران در امتداد گردآوری درخواست ها و مطالبات اعضا و یاری گرفتن از تمام ظرفیت های ممكن و با همكاری با سایر تشكل های همكار، برای كاهش فشارها و رفع مشكلات كسب و كارهای بخش فناوری اطلاعات و ارتباطات بعد از گذار از شرایط بحران خواهد كوشید. در این فراخوان آمده است: «بیش از یك ماه است كه كشور درگیر اپیدمی ویروس كرونای Covid-۱۹ است. در صورتیكه این مقطع زمانی اوج كارهای كاری شركت ها است، بنا به سفارش های ستاد بحران، خیلی از كسب وكارها به حالت نیمه تعطیل در آمده و نیروی های كار مولد قرنظینه و خانه نشین شده اند. لطمات انسانی و از دست دادن عزیزانی در سراسر كشور، تاثیر بیم بیماری و مراقبت های بهداشتی بر رفتارهای اجتماعی و كسب وكاری، و مهم تر از همه سرعت رشد بحران و نامشخص بودن زمان اختتام این دوران نگرانی ها را چند برابر كرده و بهره وری نیروهای فعال فعلی را نیز به شدت كاهش داده است. علاوه بر موارد فوق و جنبه های انسانی موضوع، همه كسب وكارها از جنبه های دیگری نیز شدیدا تحت فشار (به طور مشخص شرایط خاص پایانی سال و پرداخت حقوق و عیدی كارمندان) هستند و در صورتیكه این فشارها كنترل نشود، ممكنست صدمات غیرقابل جبرانی به پیكره آنها وارد آمده و بحران های دیگری را نیز بعد از گذراندن بحران كرونا شاهد باشیم. عمده تمركز و اهتمام فعلی دولت بر كنترل روزانه بحران بیماری و حل مسائل روز درمان، معیشت طبقه محروم و لطمه های آشكار فضای كساد كسب وكار است. اما واقعیت آن است كه عمده چالش های كسب وكارها پس از فروكش كردن شرایط اضطرار و بحران نمایان خواهند شد. بعنوان نمونه ای از این چالش ها، می توان به موارد زیر اشاره كرد: ۱. زمان قراردادها و تعهدات در رابطه با تحویل پروژه ها؛ ۲. عدم ایفای تعهدات مالی كارفرمایان بخش های دولتی و عمومی؛ ۳. اقساط سررسید شده وام ها؛ ۴. تامین و پرداخت حقوق كاركنان در شرایط نیمه تعطیل بنگاه ها؛ ۵. سررسید پرداخت های بیمه و مالیات و جریمه های تاخیر آنها؛ ۶. نیاز به مشمول شدن شرایط فعلی بعنوان «نمونه ای از شرایط فورس ماژور» در قراردادها در این راستا، سازمان نظام صنفی كامپیوتری در امتداد مسئولیت های خود در دفاع از منافع صنف در نظر دارد تا با تشكیل دبیرخانه بحران نسبت به گردآوری درخواست ها و مطالبات اعضا در زمینه محورهای زیر اقدام و با یاری گرفتن از تمام ظرفیت های ممكن و با همكاری با سایر تشكل های همكار، برای كاهش فشارها و رفع مشكلات كسب و كارهای بخش فناوری اطلاعات و ارتباطات بعد از گذار از شرایط بحران، بكوشد. • شناسایی سایر چالش های كسب وكارهای حوزه؛ • جمع آوری راهكارهای پیشنهادی برای مواجهه با چالش های شناسایی شده؛ • اعلام چالش ها و راهكارها با دولت و حاكمیت و پیگیری اجرای این راهكارها، بعنوان یك مطالبه عمومی صنفی؛ • معرفی نماینده به ارگان های دولتی و حاكمیتی برای حضور در كارگروه های تشكیل شده برای اجرای راهكارهای پیشنهادی. بمنظور گردآوری مشكلات و چالش های كنونی، از همه اعضای سازمان درخواست می شود دغدغه ها و مشكلات جاری و آینده خودرا به آدرس info@irannsr.org ارسال تا بعد از دسته بندی مشكلات و باتوجه به ظرفیت ها، پیگیری های لازم با نهادهای دولتی، حاكمیتی و تصمیم ساز با هدف دستیابی به راهكارهایی برای رفع مشكلات اعلام شده انجام پذیرد.»
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان آنی تل در مورد این مطلب