چرا در دیوار بیشتر آگهی های خودرو، قیمت توافقی دارند؟

چرا در دیوار بیشتر آگهی های خودرو، قیمت توافقی دارند؟ آنی تل: افزایش قیمت خودرو در ماه هایی كه مردم درگیر بحران كرونا  هستند، نگرانی هایی بوجود آورده است. كارشناسان دلیلهای اقتصادی گوناگونی برای افزایش قیمت خودرو برمی شمارند كه از مهم ترین آنها می توان به تحریم ها، عدم تناسب عرضه و تقاضا، كاهش واردات، افزایش نرخ ارز و تورم و رشد نقدینگی اشاره نمود. همه این عوامل دست در دست هم داده و به تشدید افزایش قیمت منجر شده اند.


با وجود آنکه افزایش قیمت خودرو ریشه های اقتصادی و سیاسی داشت و راهکارهای آن هم باید از همین جنس باشد، اما واقعیت آن است که در شرایط تورمی و رشد نقدینگی در یک بازار، احتمال سو استفاده های دلالان و ایجاد حباب های قیمتی هم افزایش می یابد. ازاین رو دیوار دو راهکار را برای کنترل تلاطم بازار خودرو در نظر گرفته که در ادامه تشریح می شوند. بازه متعادل قیمت اگر در ماه های گذشته به بخش خودرو دیوار مراجعه نموده باشید، حتما متوجه شده اید که بیشتر از ۷۰ درصد آگهی ها قیمت فروش ندارند و به جای قیمت کلمه «توافقی» نمایش داده می شود. سایت و اپلیکیشن دیوار با راهکارهایی تلاش کرده افزایش قیمت های خودرو را کنترل کرده و جلوی سو استفاده های احتمالی را بگیرد. یکی از مهم ترین این کارها ایجاد یک بازه قیمتی بود تا فروشندگان تنها در صورتی بتوانند قیمت مورد نظر خویش را نمایش دهند، که در بازه مذکور باشد و اگر قیمت فروش خودرو بیشتر از بازه مورد تایید دیوار باشد، به جای قیمت، واژه «توافقی» نمایش داده می شود. این راهکار سخت گیرانه دیوار سبب شده تا خیلی از قیمت های حبابی و غیرواقعی نمایش داده نشده و تلاطم بازار خودرو کاهش پیدا کند. بنابراین هم شما وارد لیست آگهی هر خودرویی که بشوید می توانید ببینید که همیشه حداقل ۷۰ الی ۸۰ درصد آگهی ها بدون قیمت بوده و «توافقی» هستند. پس دفعه بعد که قصد خرید خودرو داشتید و دیدید که بیشتر آگهی ها قیمت توافقی دارند، بدانید که دلیل آن رعایت نکردن ورود قیمت در بازه متعادل است.
هر روز فقط دو آگهی سایت و اپلیکیشن دیوار راهکار دیگری را هم برای کنترل بازار خودرو در نظر گرفته تا قدرت بازدارندگی از سو استفاده سودجویان را افزایش دهد. در دیوار هر کاربر برای ثبت آگهی در بخش خودرو در تعداد بالا محدودیت دارد و برای انتشار آگهی های بعدی باید تا روزهای آینده صبر کند. این توانایی سبب می شود تا دلالان سودجو که با انواع آگهی های مختلف تلاش می کنند با بازی با قیمت ها سودهای کلان به جیب بزنند، عملا نتوانند در دیوار به این شیوه ها روی بیاورند و در نتیجه صرفاً فروشندگان خودرو و مشاورین املاک تایید شده در دیوار به معامله می پردازند. این دو راهکار، یعنی محدود کردن کاربر به ورود قیمت در بازه متعادل و محدود کردن کاربر در انتشار تعداد بالای آگهی در یک روز، عملا دست دلالان را در دیوار بسته است. تجربه چند ماه گذشته در اعمال این راهکارها موفق بوده است. از طرفی پیشنهاد ما این است که اگر خریدار یا فروشنده خودرو هستید از سرویس کارنامه برای قیمت گذاری استفاده کنید تا خیالتان از بابت قیمت خودرو راحت باشد و اسیر بازی دلالان و قیمت های غیرواقعی نشوید. 2121


منبع:

1399/02/15
21:30:37
5.0 / 5
2591
تگهای خبر: اپل , اپلیكیشن , خرید , سایت
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان آنی تل در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۸ بعلاوه ۱
anitel.ir - حقوق مادی و معنوی سایت آنی تل محفوظ است (1395-1403)

آنی تل


فناوری اطلاعات و ارتباطات