جزئیات نحوه فعالیت واحدهای خدمات بعد از فروش موبایل در محدودیت های كرونایی

جزئیات نحوه فعالیت واحدهای خدمات بعد از فروش موبایل در محدودیت های كرونایی به گزارش آنی تل طبق اعلام انجمن واردكنندگان موبایل واحدهای خدمات بعد از فروش موبایل جزو مشاغل گروه یك و ضروری محسوب می شوند و طی این دو هفته باید به مردم خدمات عرضه كنند، اما واحدهای مستقر در مراكز تجاری باید نكاتی را مدنظر داشته باشند.


به گزارش آنی تل به نقل از ایسنا، به دنبال تشدید محدودیت ها در استان های قرمز، انجمن واردکنندگان موبایل، تبلت و لوازم جانبی، اعلام نموده که در این محدودیت های جدید که از اول آذر ماه شروع شده است، مشاغل غیر ضروری و اماکن پر تردد همچون مراکز تجاری عرضه تلفن همراه تعطیل خواهند بود، اما بعضی از مشاغل همچون دسته خدمات رسان در این ایام باید به مردم خدمت رسانی کنند که واحدهای خدمات بعد از فروش موبایل یکی از آنها محسوب می شوند.
بنابراین شرکتهای خدمات بعد از فروش تلفن همراه طی این دو هفته باید کانال های ارتباطی خود با مشتریان را متناسب با شرایط موجود ارتقا داده و دسترسی مشتریان را با رعایت دستورالعمل های بهداشتی به واحدهای خدمات بعد از فروش خود فراهم سازند.
تکلیف واحدهای خدمات بعد از فروش مستقر در مراکز تجاری
بر اساس اعلام کمیسیون خدمات بعد از فروش انجمن موبایل درباره واحدهای خدمات بعد از فروش مستقر در مراکز تجاری که امکان دارد با عنایت به تعطیلی مراکز تجاری امکان دسترسی مردم به این واحدها میسر نباشد، آن دسته از شرکت هایی که علاوه بر دفاتر خدمات بعد از فروش واقع شده در مراکز تجاری، دفاتری خارج از مراکز خرید دارند، می توانند با اطلاع رسانی دقیق و بموقع، محل های جایگزین خارج از مراکز تجاری را معرفی کنند.
از طرفی امکان دارد برخی مراکز تجاری با عنایت به ماهیت خدمات دهی امکان دسترسی به واحدهای خدمات بعد از فروش و مشتریانشان را فراهم آورند که این تصمیم برعهده اتاق اصناف، اتحادیه مربوطه و ستاد مدیریت بیماری کرونا خواهد بود.
اگر امکان خدمات دهی نباشد، مهلت تعویض و تاریخ اتمام گارانتی دو هفته به تعویق می افتد
واحدهای خدمات بعد از فروشی که به هیچ طریقی امکان عرضه خدمت را در محدودیت های پیش رو نداشته باشند می توانند یا از روش های غیرحضوری استفاده کنند و یا محدودیت های زمانی مندرج در بندهای آئین نامه خدمات بعد از فروش موبایل را دو هفته به تعویق بیاندازند.
بنابراین اگر مهلت تعویض کالا با تعطیلی این دو هفته تلاقی داشته باشد و یا مدت گارانتی موبایل برخی مشتریان طی این دو هفته به پایان برسد، لازم است تا واحدهای خدمات بعد از فروشی که امکان خدمت دهی در این ایام را ندارند، مهلت تعویض و تاریخ اتمام گارانتی دستگاه را تا دو هفته به تعویق اندازند.
گفتنی است که با با اوج گیری شمار مبتلایان و فوتی های کرونا از روز شنبه، اول آذر همه مشاغل به جز مشاغل سطح یک تعطیل شدند و قوانین منع رفت و آمد هم اجرا شد. ازاین رو از بین صنوف، فروشگاه های زنجیره ای، سوپر مارکت ها، میوه فروشی ها و سبزی فروشی ها، میادین میوه و تره بار؛ مراکز تولید، نگهداری، توزیع و فروش محصولات غذایی و خدمات وابسته. ؛ مراکز تولید و عرضه فرآورده های لبنی و نانوایی(تولید فراورده های نانوایی)؛ داروخانه ها، مراکز و فروشگاه های دامپزشکی، پخش دارو، عطاری و داروهای سنتی؛ مراکز تهیه، تولید و توزیع مواد غذایی آماده و بیرون بر؛ خدمات اپراتورهای ارتباطی، خدمات الکترونیک، شرکتهای خدمات اینترنتی شامل تأمین کنندگان اینترنت، فروشگاه های اینترنتی و شرکتهای خدمات مبتنی بر اینترنت؛ تعمیرگاه های انواع خودرو و لوازم خانگی، الکتریکی و الکترونیکی؛ فروشگاه های انواع قطعات و لوازم یدکی؛ فروشگاه های انواع مصالح ساختمانی و آهن آلات؛ کارگاه های صنعتی(مانند جوشکاری و تراشکاری و مشابه آن)؛ چاپخانه؛ خشکشویی؛ سازندگان و فروشندگان عینک طی دو هفته جاری مجاز به فعالیت هستند.
در رابطه با نحوه برخورد با اصنافی که طی این دو هفته محدودیت ها و تعطیلی را رعایت نمی کنند هم پیشتر معاون بازرسی و نظارت اتاق اصناف ایران هم به تازگی از آغاز طرح تشدید نظارت ها با شروع محدودیت های جدید کرونایی از اول آذر اطلاع داده و گفته بود که از اول آذر به واحدهای صنفی که واحد خویش را باز می کنند اخطار کتبی و شفاهی داده می شود که معمولاً اثر بخش است و سبب می شود خودشان مقررات را رعایت نمایند، اما اگر از این کار تبعیت نکنند اماکن انتظامی واحدهای متخلف را پلمب می کند.



1399/09/04
15:12:19
5.0 / 5
501
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۲ بعلاوه ۱
anitel.ir - حقوق مادی و معنوی سایت آنی تل محفوظ است (1395-1400)

آنی تل


فناوری اطلاعات و ارتباطات