معاون دولت الكترونیك سازمان فناوری اطلاعات:

عرضه بیشتر از ۶ هزار خدمت و مجوز در پنجره واحد خدمات دولت هوشمند

عرضه بیشتر از ۶ هزار خدمت و مجوز در پنجره واحد خدمات دولت هوشمند به گزارش آنی تل، معاون دولت الکترونیک سازمان فناوری اطلاعات ایران در همایش تبیین قوانین توسعه دولت هوشمند و حکمرانی داده گزارشی از آخرین وضعیت پنجره ملی خدمات دولت هوشمند ارائه نمود.



به گزارش آنی تل به نقل از وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، جواد موحد معاون دولت الکترونیک سازمان فناوری اطلاعات در همایش تبیین قوانین توسعه دولت هوشمند و حکمرانی داده ها با عرضه گزارشی در رابطه با وضعیت حضور و سیر زمانی اتصال دستگاه ها در پنجره ملی خدمات دولت هوشمند، اظهار داشت: هم اکنون فقط اتصال دستگاه ها موضوعیت ندارد و امسال بحث تکمیل خدمات را دنبال می نماییم.
وی ضمن اشاره به این که تابحال ۱۳۷ دستگاه ملی متصل شده اند، اضافه کرد: مبنای ما دستگاههای اصلی و ملی هستند.
موحد خاطرنشان کرد: از مرداد ماه سال قبل که نیم میلیون رفتن به پنجره واحد خدمات دولت هوشمند داشتیم در تیرماه سالجاری به ۱۱۳ میلیون رفتن به سامانه های ملی و استانی دستگاه ها داشته ایم و در آبان ماه سالجاری هم ۶۵ میلیون رفتن به پنجره ملی داشته ایم که نشان از یک تجربه موفق در این حوزه دارد.
وی به آمار تجمیعی هم اشاره نمود و اظهار داشت: از مرداد ماه سال قبل از ۱.۵ میلیون رجوع در آبان ماه سالجاری به ۶۴۶ میلیون رجوع رسیده است که نشان داده است این یکپارچه سازی مورد استقبال مردم بوده است.
معاون دولت الکترونیک سازمان فناوری اطلاعات خاطرنشان کرد: بیشتر از ۲۹ میلیون و ۲۵۰ هزار نفر در پنجره ملی خدمات دولت هوشمند احراز هویت شده و از خدمات دولت بهره برده اند.
وی ضمن اشاره به این که تابحال ۵ هزار و ۲۴۰ خدمت شناسنامه دار شده است، اضافه کرد: دستگاههای اجرایی مشمول در این عرصه ۱۴۲ دستگاه بوده است.
موحد ضمن اشاره به این که راه اندازی پنجره واحد خدمات دانشگاهی بیشتر از ۴۰۵ سامانه دانشگاه ها در دسترس مردم قرار گرفته است، اظهار داشت: همینطور بیشتر از ۴۶۰۰ مجوز هم از راه درگاه ملی مجوزها هم عرضه می شود که حدود ۳۰۰۰ مجوز صنفی هستند و ۱۶۰۰ مجوز در ارتباط با دستگاههای اجرایی می باشد. در جمع بیشتر از ۶ هزار خدمت و مجوز دولتی و صنفی در این پنجره به مردم عرضه می شود.
وی بیشترین رفتن به سامانه ها را در ارتباط با وزارت آموزش و پرورش، وزارت مسکن و شهرسازی و تأمین اجتماعی اعلام نمود و اضافه کرد: سامانه های املاک و مستغلات، خدمات انتظامی فراجا و خدمات دانشگاهی در رتبه های بعدی رجوع مردم هستند.
معاون دولت الکترونیک به چالش های این حوزه هم اشاره نمود و اظهار داشت: ما در پنجره ملی خدمات دولت هوشمند ۳ سطح احراز هویت داریم که چالش های سطح دو در ارتباط با عدم عرضه سرویس عکس است که درحال حل آن هستیم و سطح سوم هم امضای دیجیتال است.
وی متولیان مختلف برای استعلام اتباع خارجی را یکی دیگر از چالش های این حوزه عنوان نمود و اضافه کرد: اقدامات مقدماتی راه اندازی پایگاه داده یکپارچه در این عرصه انجام شده و امیدواریم با این کار دیگر چالشی برای عرضه خدمات الکترونیک به اتباع خارجی نداشته باشیم.
موحد به رتبه دستگاههای میز دولت در عرضه خدمات در پنجره ملی خدمات دولت هوشمند اشاره نمود و اظهار داشت: وزارت نیرو با ۸۹ درصد، وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، با ۸۷ درصد، وزارت آموزش و پرورش با ۸۶ درصد، وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات با ۸۰ درصد و وزارت کشور با ۷۳ درصد در بالای این جدول قرار دارند.
وی به رتبه سازمان ها و نهادهای مستقل هم اشاره نمود و اضافه کرد: فراجا و سازمان انرژی اتمی با صد در صد خدمات و بنیاد شهید با ۹۷ درصد و بانک مرکزی هم با ۸۰ درصد خدمات در بالای جدول این بخش از دستگاه ها قرار دارند.


منبع:

1402/09/08
14:54:27
5.0 / 5
261
تگهای خبر: ارتباطات , اطلاعات , الكترونیك , خدمات
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان آنی تل در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۵ بعلاوه ۳
anitel.ir - حقوق مادی و معنوی سایت آنی تل محفوظ است (1395-1403)

آنی تل


فناوری اطلاعات و ارتباطات