گوگل شریک پروپاگاندای رژیم صهیونیستی شد
آنی تل: بر طبق گزارشی که Drop Site News منتشر کرد، گوگل در میانه یک قرارداد شش ماهه به ارزش ۴۵ میلیون دلار با دفتر بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی قرار دارد.
به گزارش آنی تل به نقل از خبرگزاری آناتولی، هدف این کمپین ترویج پیام های دولتی و کم اهمیت جلوه دادن بحران انسانی در غزه است. این قرارداد که اواخر ژوئن امضا شده، گوگل را به عنوان «یک نهاد کلیدی» در دفاع از استراتژی روابط عمومی نتانیاهو معرفی می کند. کمپین مذکور چند روز بعد از آن شروع شد که رژیم صهیونیستی در تاریخ ۲ مارس ورود غذا، دارو، سوخت و سایر اقلام بشردوستانه به غزه را مسدود کرد. به دنبال این اقدام، قانون گذاران از مقامات پرسیدند که آیا دولت برای نتایج منفی آماده بوده است یا نه. سخنگوی ارتش رژیم صهیونیستی در آن زمان اظهار داشت: مقامات ممکنست کمپینی دیجیتال راه اندازی کنند تا توضیح دهند در غزه گرسنگی وجود ندارد و داده ها را ارایه کنند. از آن زمان، تبلیغات دولتی که قحطی در غزه را انکار می کنند، به صورت گسترده انتشار یافته اند. از جمله، ویدیویی در یوتیوب از طرف وزارت خارجه رژیم صهیونیستی که اعلام می کند: «در غزه غذا وجود دارد. هر ادعای دیگری دروغ است.» این کلیپ بالاتر از ۶ میلیون بازدید داشته که بخش عمده ای از آن بوسیله تبلیغات پولی تقویت شده است. بر طبق این گزارش، تبلیغات بوسیله یوتیوب و پلت فرم Display & Video ۳۶۰ متعلق به گوگل مدیریت می شوند که در اسناد دولتی از آنها با عنوان «هسبارا» یاد شده است. این واژه ای عبری است که اغلب به عنوان «تبلیغات دولتی» یا «پروپاگاندا» ترجمه می شود. اسناد نشان می دهند رژیم صهیونیستی همین طور سه میلیون دلار برای تبلیغات در شبکه اجتماعی آمریکایی ایکس و ۲.۱ میلیون دلار در پلت فرم فرانسوی-رژیم صهیونیستی Outbrain/Teads هزینه کرده است. به طور خلاصه، این قرارداد که اواخر ژوئن امضا شده، گوگل را بعنوان یک نهاد کلیدی در دفاع از استراتژی روابط عمومی نتانیاهو معرفی می کند. به دنبال این اقدام، قانون گذاران از مقامات پرسیدند که آیا دولت برای نتایج منفی آماده بوده است یا نه.
منبع: آنی تل
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان آنی تل در مورد این مطلب